KLIMAPRÜFUNGEN UND TEMPERATURPRÜFUNGEN
Heat, Cold, Thermal Shock
Im Bereich der klimatischen Prüfungen steht uns ein breites Spektrum an Anlagen (z. B. befahrbare Klimakammer, Temperaturschockkammer) für jegliche Art und Größe von Prüflingen zur Verfügung: vom Prozessorchip bis hin zum Pkw.
Range of services:
- 51 Temperature and climatic test chambers
- Test chamber volumes: 100 l up to 39 m³ (drive-in chamber)
- Temperature range: -60°C to +180°C
- Temperature change rate: up to 20 K/min
- Relative humidity: 10 % to 98 % r.H.
0
chambers
0
up to m³
0
up to K/min
Tests:
- Dry heat
- Cold
- Temperature cycles
- Humid heat, constant
- Humid heat, cyclic (with frost)
- Thermal shock (two-chamber systems, air-air)
- Endurance tests (high-temperature storage, temperature cycles)
Typical standards:
- IEC 60068-2-1 Cold
- IEC 60068-2-2 Dry heat
- IEC 60068-2-14 Change of temperature
- IEC 60068-2-30 Humid heat, cyclic
- IEC 60068-2-38 Composite temperature/humidity cyclic test
- IEC 60068-2-78 Damp heat, steady state
- ISO 16750-4 Road vehicles; climatic loads
- EN 50155 Railway applications
- MIL STD 810H (or previous editions)
- RTCA DO 160G Section 4, 5 and 6
- DNV GL; Chapter 7-9 (Navy applications)
- LV124 (VW 80000; MBN LV124; GS95024-3-1); K-01 to K-05, K-08, K-09, K-14 to K-16, L-02 and L-03
- Other automotive standards, for example: GMW_3172 (GM); CETP00.00E412 (Ford); Renault 36-00-802; CS.00056 (Fiat-Chrysler); M3499-1 (MAN)
Selbstverständlich sind auch Combined tests mit Vibration/Schock möglich. Bitte informieren Sie sich hierzu unter dem Punkt „Kombinationsprüfungen“.