SCHWINGPRÜFUNGEN UND SCHOCKPRÜFUNGEN

Vibration, Sine, Random, SoR, RoR, Resonance Tests, Shock

Im Bereich der Schwingprüfungen verfügen wir ebenfalls über ein gut ausgestattetes Arsenal an Shakern, die wir individuell mit Gleittischen und Headexpandern erweitern können, um Prüflingen jeder Art und Größe gerecht zu werden: vom Sensor bis zur Bahnschiene.

Range of services:

  • 15 State-of-the-art shakers, 7 of them with slip table for horizontal excitation
  • Force rating: 2 kN up to 100 kN
  • Typical frequency range: 5 to 3200 Hz
  • Acceleration: up to 100 g (Sine)
  • Velocity: up to ca. 3,5 m/s (e.g. half-sine shock with 100 g 11 ms)
  • Displacement: up to 4 inch resp. 100 mm (peak to peak)
  • Drop-shock system for high acceleration shocks (up to 5000 g)
0
shakers
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slip tables
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up to kN

Tests:

  • Vibration, sinusoidal
  • Vibration, broadband random
  • Vibration, mixed mode: Sine on Random (SoR) or Random on Random (RoR)
  • Vibration, multisine
  • Resonance search and resonance dwell
  • Mechanical shocks (single shocks and bump)

Typical standards:

  • IEC 60068-2-6 Vibration, sinusoidal
  • IEC 60068-2-27 Shock
  • IEC 60068-2-64 Vibration, broadband random
  • IEC 60068-2-80 Vibration - mixed mode
  • ISO 16750-3 Road vehicles; mechanical loads
  • EN 61373 Railway applications – shock and vibration tests
  • MIL STD 810
  • RTCA DO 160G Section 7 and 8
  • DNV GL; Chapter 6 Vibration tests (Navy applications)
  • LV214 Automotive connectors; PG17 Dynamic loads
  • LV124 (VW 80000; MBN LV124; GS95024-3-1); M-04, M-05 and M-06
  • Other automotive standards; for example: GMW_3172 (GM); CETP00.00E412 (Ford); Renault 36-00-802; CS.00056 (Fiat-Chrysler); M3256 (MAN)

Selbstverständlich sind auch Kombinationsprüfungen mit Klimaüberlagerung möglich. Bitte informieren Sie sich hierzu unter dem Punkt „Kombinationsprüfungen“.